Alkoholbehandling Aalborg. I behandling mens du bor hjemme og passer dit job

Alkoholbehandling Aalborg

Drikker du for meget – eller er du i familie med en der har et alkoholmisbrug så kontakt Dansk MisbrugsBehandling alkoholbehandling Aalborg.

Dansk MisbrugsBehandling er Danmarks største ambulante alkoholbehandling og med centre i Ålborg, Århus og København hjælper vi hvert år mere end 200 alkoholikere og deres familier til et bedre liv uden alkohol.

Alkoholafvænning i Aalborg – mens du passer dit arbejde og bor hos hjemme hos familien
Mange tror at alkoholbehandling er det samme som 6 ugers døgnbehandling, men nye undersøgelser viser, at bortset fra de meget socialt belastede alkoholikere er ambulant alkoholbehandling lige så effektivt.

Ambulant alkoholbehandling i Aalborg
Så hvis du går i alkoholbehandling på Dansk MisbrugsBehandlings center i Aalborg kan du bo hjemme, og fordi behandlingen foregår uden for normal arbejdstid kan du passe arbejdet mens du deltager i alkoholbehandlingen.

Og så beslutter du selv hvem du fortæller at du har besluttet dig for alkoholafvænning

Er du i tvivl om du drikker for meget alkohol?
Mange har svært ved at afgøre graden af deres misbrug – og om der er behov for behandling.
Du er velkommen til at kontakte os og bestille tid på vores center i Aalborg, hvor vi sammen kan udrede dit drikkemønster, og vi kan give vores bud på hvordan du løser dit alkoholproblem

En sådan samtale er uforpligtende, anonym og gratis

Er du pårørende til en der drikker for meget alkohol?
Ofte er det vanskeligt for pårørende at få en alkoholmisbruger til at indse sit alkoholproblem – og specielt at få vedkommende til at søge alkoholbehandling

Kontakt os for råd og vejledning til hvordan du bedst griber situationen an.

Du er også velkommen til at bestille tid på vores behandlingscenter i Aalborg, hvor vi sammen kan diskutere hvordan man foretager ”den svære samtale”. Det er vores erfaring, at en sådan forbedrende samtale, hvor deltagerne bliver klædt på til at konfrontere alkoholikeren, ofte fører til at familien kan få misbrugeren til at søge alkoholbehandling

Dansk MisbrugsBehandling Aalborg
Adelgade 2
9000 Aalborg
Tlf. 70 10 03 03
Aalborg Alkoholbehandling

Nyttige Link:

Anonyme alkoholikere

Om alkoholbehandling
Velkommen til min Blog om alkoholmisbrug, ludomani og anden afhængighed. Jeg er ædru alkoholiker siden 1997 og jeg har arbejdet med alle slags misbrugere og deres familier i de sidste 10 år, og det er mit håb, at denne Blog kan være en håndsretning til dem, der ønsker at gøre noget ved deres misbrug, hvad enten det er alkohol, ludomani, købemani eller andet.

8 Responses to Alkoholbehandling Aalborg. I behandling mens du bor hjemme og passer dit job

  1. Pingback: Alkoholmisbrug – Overforbrug af alkohol – Alkoholisme. « Alkoholmisbrug

  2. Lise says:

    Hej

    Min kæreste drikker alt for meget, synes jeg, men det synes han ikke selv.

    Hver gang jeg prøver at tale med ham om det, bliver han enten vred eller lukker i.

    Jeg synes jeg har prøvet alt, men det er som om han ikke forstår hvor ked af det hans drikkeri gør mig. Jeg synes han er pinlig når vi går til fest, og når vi er hjemme falder han for det meste i søvn ved fjernsynet efter aftensmad.

    Kan du give mig et godt råd til hvad jeg stiller op?

    Med venlig hilsen

    Lise

    • alkoholbehandling says:

      Kære Lise

      Tak for dit indlæg.

      ´Jeg kan godt forstå, du synes det er svært – desværre er det en alt for typisk situation du beskriver.

      Mange af dem der drikker for meget, lukker ørene når de nærmeste kommenterer drikkeriet. Problemet for din kæreste er jo, at hvis han virkelig forstod hvor ked af det du er, ville han jo skulle gøre noget ved sit alkoholproblem.

      Jeg kan fortælle dig, at mere end ½ delen af dem der går i behandling hos Dansk MisbrugsBehandling kommer i behandling fordi deres partner har stillet dem stolen for døren, og forlangt alkoholbehandling som betingelse for fortsat parnterskab. Skilsmisse eller behandling.

      Det er selvfølgelig meget barskt – men det er den barske sandhed.

      Nu er det ikke sådan at alkoholmisbrugere er dårlige mennesker, men det der sker, er at når alkoholen først har slået krogen i en person så bliver hans eller hendes prioriteringer helt skæve – hvor man vælger flasken fremfor sin families tryghed og livskvalitet.

      Derfor bliver man nødt til at være grænsefast, når man konfronterer en alkoholiker,

      Jeg vil foreslå at du ringer til mig på 70 10 03 03 så vi kan få en snak om hvordan du bedst griber situationen an. Du er også velkommen til at bestille en tid og komme forbi vores center i Aalborg, så vi over en kop kaffe kan drøfte din/jeres situation.

      Med venlig hilsen

      Søren

  3. Pingback: Misbrugsproblemer l Har du problemer med misbrug? « Alkoholmisbrug

  4. Pingback: Ambulant Alkoholbehandling Sjælland – I centrum af København. « Alkoholmisbrug

  5. Lise says:

    Hej Søren

    Tak for dit svar.

    Den ene side af mig ved godt at du har ret, jeg bliver nødt til at være mere konsekvent og forlange at min klreste går i behandling.

    Men den anden side af mig elsker jo manden, og jeg vil jo allerhelst dele mit liv med ham. Når han ikke drikker er han den sødeste kæreste man kan tænke sig.

    Det jeg bange for hvis jeg stiller ham et ultimatum er jo at han vælger flasken frem for mig. Det ville jeg næsten ikke kunne bære.

    Mine tanker kører i ring, jeg vil ikke leve med min kærestes drikkeri, men jeg vil heller ikke skilles.

    Hvad stiller jeg op?

    Venlig hilsen

    Lise

  6. Hanne says:

    Jeg har fulgt jeres indlæg, og jeg har været i samme situation som Lise.

    Jeg gik i årevis og håbede på at min mands drikkeri ville holde op. Vi diskuterede og lavede aftaler, men alligevel blev de brudt gang på gang.

    Til sidst blev det for meget for mig, han havde kørt bil mens han var så fuld han næsten ikke kunne se ud af øjnene. Da sagde jeg stop og forlangte at han gik i alkoholbehandling, ellers ville jeg skilles.

    Nu er han ædru på 3. år og vi har det bedre sammen end nogensinde før.

    Det eneste der ærger mig er at jeg ikke sagde fra længe før, at jeg ikke havde modet til at stille ham stolen for døren.

    Så jeg kan kun sige til dig Lise, at du skal sige fra og kræve at din kæreste går i behandling. Hellere i dag end i morgen. Det kan godt være det er hå¨rdt, men det er det eneste der virker.

    Hilsen

    Hanne

    • alkoholbehandling says:

      Hej Hanne

      Tak for dit indlæg. Det glæder mig at høre, at det går jer så godt – at igen har fundet sammen i et liv uden misbrug.

      Din historie er meget klassisk, hvis man kan sige det sådan, som jeg nævnte i et tidligere indlæg, så kommer de fleste i behandling fordi partneren har meldt klart ud, og forlangt behandling som betingelse for fortsat partnerskab.

      Men jeg ved også, at det tager tid at samle det mod der skal til at stille alkoholikeren stolen for døren, og din kommentar om at du ville ønske du havde gjort det for længe siden, er også en kommentar vi ofte hører.

      Så stor respekt herfra for at du fandt det mod der skulle til, og jeg håber at din historie kan tjene som inspirartion til andre i samme situation.

      Og så kan jeg nævne, at mange pårørende til alkoholikere, kan have god gavn af at få en snak med en professionel alkoholrådgiver, som kan støtte de pårørende i at være konsekvente i deres krav om behandling.

      Med venlig hilsen

      Søren

Skriv en kommentar